MIC GHID AL INCEPATORULUI IN FITNESS

Ai ales sa mergi la o sala din diverse motive: prietenii, familia, medicul, prietena sau pur si simplu ti-ai dat seama ca ai deja un disconfort fizic care nu mai trebuie amanat. Te-ai dus si ti-ai cumparat un abonament, ai fost chiar sa-ti iei si echipament nou. Totul este in grafic. Ti-ai stabilit data, ora, ziua (nu neaparat in ordinea asta). A venit ziua cea mare, pui echipamentul intr-o geanta si cu ganduri mari ajungi la receptie. Cu emotie dai cardul de membru si faci cunostina cu vestiarul.

Echipamentul ti se potriveste perfect. Intri in sala. Lume multa, aparate, greutati libere, gantere, spinning, aerobic. Nu stii exact ce sa alegi. Ti se explica de la receptie, dar nu prea intelegi nimic. Cu elan te “arunci” pe banda si cresti viteza, ai inceput sa alergi chiar sa si transpiri, dar mai mult de 8 minute nu rezisti. Treci la alt aparat, parca se impinge sau parca se trage, lucreaza ceva, parca bratele dar pe el scrie ca e pentru pectorali. Nu conteaza, treci la urmatorul. Te asezi pe un aparat in care scaunul merge in fata si in spate, impingi cu picioarele de data asta, parca dor un pic genunchii, deci ar fi bine poate din nou pe banda sau la aparatul ala cu manere. Inca 5 minute._31-6361

Gata cu fitnessul pe ziua de azi!

Fitness: un cuvant al carui popularitate creste. Multi dintre noi mergem la fitness si vrem sa facem cardio, dar oare ce este acesta? Te intrebi oare ce este fitnessul si ce reprezinta el? Vrei sa incepi sa faci putina miscare dupa ce te-ai trezit? Vrei sa alergi in parc?

Iata un mic ghid al incepatorului de fitness.

Nu voi incepe acum cu istoria acestui cuvant controversat, ci voi incerca sa dau o simpla definitie pentru a intelege mai bine ce este si ce reprezinta.

Prin a fi “fit” (fit-ness) vorbim de capacitatea organismului de a se adapta si de a face fata activitatii pe care o desfasoara zi de zi intr-o stare de bine atat fizic cat si psihic. Prin fitness intelegem conceptul in sine sau mai exact orice activitate ai intreprinde la sala, fie ca e vorba de alergat pe banda, lucrul cu greutati, spinning sau o clasa de aerobic, oricare cuprinde aceasta notiune. Alergi in parc sa pur si simplu urmezi un program de tae-bo acasa dupa un dvd – atunci vorbim de fitness. Atata timp cat programul pe care il urmezi merge pe o traiectorie care tine cont de niste principii, vorbim de fitness.8iE6EzkaT

Daca faci curatenie in casa sau mergi prin oras vizitand muzee, mergi la piata sau cumparaturi, nu poti vorbi de fitness. Daca le poti face fara sa obosesti atunci nu poti spune decat ca esti fit, ca un rezultat al pregatirii tale fizice, dar actiunea insasi nu se incadreaza in notiunea de fitness. Consumul energetic exista, dar atata timp cat el este aleator si necontrolat nu corespunde fitnessului.

Deci, te-ai hotarat sa faci fitness. Care este motivatia ta? 90% din fetele care vin la sala, vin pentru a slabi, iar 90% din baieti pentru a-si creste masa musculara. Nu pentru a deveni fit, ceea ce include o stare buna de sanatate si nu numai, ci pentru a slabi sau a creste muscular, fie ca au sau nu nevoie de asa ceva. Ceea ce vreau sa spun este ca motivatia ta trebuie sa fie una corecta si sa vizeze sanatatea ta. Plecand de aici, celelalte vor veni pe parcurs (pectorali mai mari, fesieri mai frumosi, brate mai subtiri, etc.). In functie de asta poti deveni membru la o sala, poti face antrenamente acasa sau chiar inainte de a incepe activitatea fizica, iti poti modifica alimentatia.gym-icons-f

Ai ales sa mergi la o sala. Excelent! Primul pas l-ai facut. Insa, este un pas foarte mic (chiar daca a durat saptamani pana in sfarsit ai ajuns la sala). Doar mersul la sala si prezenta ta acolo nu este suficienta pentru obiectivul pe care ti l-ai propus. Este foarte important ceea ce faci acolo. Nu te poti hotara asupra obiectivului tau concret? Vorbeste cu un antrenor, eventual poti apela la un antrenor personal. De cate ori sa mergi la sala pe saptamana? Odata obiectivul stabilit, acesta trebuie sa ne dea si raspunsul la aceasta intrebare, de aceea obiectivul trebuie sa fie de tip SMART (Specific, Măsurabil, Abordabil, Realist si încadrat în Timp).
Dupa fixarea obiectivului, ne hotaram asupra unui program de antrenament (asta daca nu ai apelat la un antrenor personal si lucrurile au mers mult mai repede). Indiferent care ar fi obiectivul se pleaca de la usor la greu si de la simplu la complex. Daca sunt aparate in sala incearca sa folosesti aparatele iar apoi sa lucrezi cu greutatea corpului sau cu greutati libere deoarece aparatul te asista sa executi miscarea corect.

Daca suna vag iata un program pe care il poti face la aparatele care sunt in sala urmarind implicarea tuturor grupelor de muschi:

Gr. musculara (exercitiu/aparat):
•abdomen (crunch/bench)
•lombar (back extensions/bench)
•pectorali (chest press)
•deltoizi (shoulders press)
•marerele dorsal (lat pull down)
•picioare (leg press)

Odata ce ai inceput sa mergi la sala, vei intelege din ce in ce mai mult ce inseamna alimentatia corecta, efortul fizic, oboseala musculara, refacerea sau supraantrenamentul. Binenteles ca vei face febra musculara, sau vei simti dureri musculare in zone in credeai ca nu ta va durea vreodata ceva pe-acolo. Atata timp cat esti motivat, vei trece peste toate acestea si dupa aproximativ 3 luni vei incepe sa vezi rezultatele. Nu te astepta ca corpul tau sa se modifice peste noapte. Gandeste-te la cat timp a trecut pana a ajuns in stadiul in care este acum, asta daca obiectivul tau e modificarea corporala sau a tesutului adipos.

Toate acestea vor duce in final la schimbarea stilului tau de viata si o stare de sanatate mai puternica!

Mult succes!

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată.