DE CE SA NU RENUNTAM LA SPORT. CUM SA NE PASTRAM MOTIVATIA

Intr-o societate dominata de pasivitate si sedentarism, indemnurile de genul: “faceti miscare cel putin 30 minute in fiecare zi” capata un rol tot mai important. Desi campanile pro-sanatate prin sport si nutritie adecvata sunt din ce în ce mai multe si mai convingatoare, efectele acestora intarzie destul de mult sa apara. Ne intrebam: “de ce oare? De ce majoritatea oamenilor nu sunt convinsi de niciun argument sau indemn pentru a face sport cu scopul de a-si mentine o stare buna de sanatate?”

Raspunsul este simplu, dar foarte trist: oamenilor nu le pasa, au invatat sa traiasca doar in prezent si sa nu se mai gandeasca la efectele pe termen lung ale sedentarismului sau ale unui stil de viata haotic. Constientizarea acestor efecte in viitor are loc indeosebi atunci cand oamenii se confrunta cu o problema de sanatate, a lor sau a unei persoane apropiate. Si atunci incepe sa se dezvolte grija pentru a adopta un stil de viata sanatos.Woman running in a park

Din fericire, exista si persoane care au fost crescute si au trait in spiritul sportului si ne bucuram sa constatam ca numarul acestora este in usoara crestere. Indemnam parintii sa aiba grija de copiii lor si sa ii inscrie de la varste fragede la diferite activitati sportive.

Mai exista si persoane care incep anumite programe de antrenament la indemnul altor persoane, dar fara sa aiba propria motivatie. Aceste persoane ajung sa renunte destul de repede la noua activitate!

Cand suntem suficienti de hotarati si avem motivatia corecta de a adopta un stil de viata sanatos, incepem si un program de antrenament, de obicei printr-un abonament la o sala de sport. Provocarea care apare este, insa, pastrarea motivatiei si continuarea frecventarii cu regularitate a salii de sport respective si, mai ales, respectarea programului de antrenament pe care ni l-am propus sau care ne-a fost recomandat de un antrenor personal.pt2

Intrucat am constatat o rata mai mare de renuntare in randul doamnelor si domnisoarelor, le recomand sa tina de urmatoarele sfaturi:

• Pentru a-ti fi mai usor sa iti pastrezi motivatia, nu iti uita obiectivul: un corp mai suplu, mai frumos si ceva mai sanatos. Iti poti fixa ca scop chiar o rochie care iti place foarte mult dar care, din cauza kilogramelor, nu iti vine. Pentru a remedia situatia, pe langa dieta, ai nevoie, fireste, de sport.
• Alege sa faci sport la o sala, nu la tine acasa. Intotdeauna acasa va exista pericolul sa amani, sa furi la numararea abdomenelor, la timpul petrecut pe bicicleta si chiar la corectitudinea exercitiilor executate.
• Alege un sport care sa ti se potriveasca si care sa iti placa. Daca esti sedentara, daca miscarea fizica a lipsit din programul tau, iti va fi greu sa rezisti, de exemplu, unei ore de tae bo. In acelasi timp, pentru a nu-ti pierde din entuziasm pe drum, este important sa iti placa sportul ales. Sa il faci cu placere.
• Fa-ti un abonament la o sala pe o perioada mai lunga de timp. Cand este vorba de bani, parca nu mai renunti la fel de usor. Cand vei fi tentata sa nu mai mergi la sala, iti vei aminti ca vei pierde bani.
• Organizeaza-ti programul de asa maniera incat sa faci loc sportului la inceputul zilei, cand metabolismul functioneaza mai bine. Seara, oboseala nu iti va fi un ‘sfetnic bun’. Vei fi tentata sa arunci toata vina pe ea si sa lasi sportul de o parte. Daca lucrul asta nu e posibil si nici prea mult chef de miscare nu ai dupa o zi de lucru, o ora cu bicicleta sau rolele prin parc poate fi solutia salvatoare.
• Alege muzica. Da, daca iti doresti ca timpul sa treaca mai usor iar tu sa ai ceva mai mult chef de miscare, alege-ti o muzica potrivita cu tipul de sport/miscare pe care il faci. Daca urmezi ore de aerobic, tae bo, dans la un club, cerinta este ca si bifata. Cand optezi, insa, pentru bicicleta, stepper, jogging, lucrul la aparatele de fitness, tu vei alege muzica.
• Noteaza-ti realizarile de la sala de sport intr-un carnet. In felul acesta, cand vei simti ca motivatia te paraseste, o simpla lecturare a acestora te va motiva.
• Ofera-ti mici rasfaturi. Un masaj, o ora de manichiura si coafura. Insa numai ca recompense pentru o luna de sport incheiata cu bine.
• Fa-ti din sport un mod de viata. Asta inseamna ca asa cum mananci, dormi in fiecare zi, asa trebuie sa te obisnuitesti si sa faci miscare fizica. Nu trebuie sa consideri orele petrecute la sala ca pe o corvoada, ca pe un obicei impus.
• Alege-ti un echipament de sport comod, dar si pe gustul tau. Chiar daca faci sport la tine acasa sau in parc, starea de spirit pe care ti-o poate da imbracamintea aleasa este importanta.
• Si nu in ultimul rand, alege sa apelezi la recomandarile unui antrenor personal care va avea grija sa iti pregateasca un program de antrenament adecvat obiectivelor tale, dar si pregatirii tale fizice din momentul respective. Investitia merita!jogging-01

Pentru domni lucrurile sunt ceva mai simple: pentru mentinerea motivatiei recomand participarea la diferite competitii organizate atat in cadrul salilor de sport, cat si in afara lor, indiferent de natura acestora. Desigur ca aceasta recomandare este valabila pentru oricine, inclusiv pentru copii! Sunt uimitoare efectele spiritului de competitie si a atmosferei care se creeaza in jurul acestora asupra psihicului oricarui om.

Alegeti sa faceti sport ori de cate ori aveti ocazia! Nu renuntati niciodati la obiectivele pe care vi le-ati propus!

Spor la treaba!

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată.